Na webinarju smo si pobliže pogledali, kaj pravzaprav Minicity je. V predstavitvi smo izvedeli, kako poteka obisk zaključene vrtčevske ali šolske skupine na končnem izletu, hkrati pa smo dobili vpogled v aktivnosti, ki se odvijajo v igralnih enotah, kot so: avtohiša, turistična agencija in trgovina.
Ana Obal, vodja pedagoškega programa v Minicityju, je pedagoge iz različnih krajev Slovenije najprej popeljala po kreativnem otroškem mestu Minicity, ki se nahaja v ljubljanskem BTC Cityju. V malem mestu otroci spoznajo več kot 50 različnih poklicev, in sicer v več kot 40 edinstvenih igralnih enotah. Namenjeno je otrokom, starim od dve do 14 let. Kreativno otroško mesto ima podobo čisto pravega mesta: ulice, poslovalnice, semaforje, parke ... Didaktične aktivnosti snujemo v sodelovanju s podjetji, gospodarskimi in javnimi institucijami. Ustvarjene so na praktičen način, otrokom pa omogočajo doživetja, ki jih imajo priložnost izkusiti samo v Minicityju in nikjer drugje.
Programi so zastavljeni tako, da spodbujajo psihosocialni razvoj, razumevanje procesa dela in poklica, domišljijo, radovednost, samostojnost, samozavest itd., hkrati pa so povezani s kurikulumom za vrtce in z učnim načrtom. Vse dejavnosti so pripravljene tako, da jih lahko animatorji prilagajajo različno starim otrokom. Animatorji so študentje pedagoških smeri in so usposobljeni za delo z otroki. Vsaka igralna enota ima vnaprej določene metode, oblike dela in aktivnosti, ki jih je veliko, tako da otrokom ni nikoli dolgčas, četudi Minicity obiščejo večkrat. Dejavnosti so tudi obogatene s tem, da otroci nekaj izdelajo, ustvarijo, spečejo ... in lahko mojstrovine odnesejo s seboj. Tako se v vrtcu ali šoli lahko nadaljuje debata o tematiki, ki so jo srečali v Minicityju, ponosno pa lahko tudi staršem pokažejo, kaj so počeli v malem mestu.
Minicity lahko vrtčevske in šolske skupine obiščejo v okviru različnih dnevov dejavnosti (naravoslovni, družboslovni, športni ... dan), lahko pa je obisk za otroke nagrada ali zaključni izlet. Otroci bodo lahko v igralni enotah rokovali z edinstvenimi pripomočki (pravi avtomobil, bankomat, blagajno, štedilnik, pečico ...). Izredno pomembno nam je, da skozi vse aktivnosti dobijo otroci občutek lastne vrednosti oz. uvidijo, kaj vse zmorejo. V igralnih enotah so na voljo tudi uniforme, ki jim pomagajo, da se še bolj pristno potopijo v različne poklice.
Tina Tavčar, vodja animacije, se je javila iz avtohiše, ki je nastala v sodelovanju s podjetjem Volkswagen. V tej igralni enoti se otroci spoznajo z električnimi vozili, prelevijo v vlogo avtomehanika in se preizkusijo v prodaji avtomobilov. Pobližje se jim predstavi tri poklice, in sicer oblikovalec avtomobilov, avtoserviser in prodajalec avtomobilov. Poleg tega se naučijo, kaj je to e-mobilnost, vidijo, kako je videti električna polnilnica ... V igralni enoti je glavni hit rumeni avtomobil, ki si ga lahko otroci ogledajo tako znotraj kot zunaj, lahko pokukajo pod pokrov in tako nekateri prvič dopolnijo oz. natočijo tekočino za steklo.
Predstavila je tudi turistično agencijo, ki je zrasla v Minicityju v sodelovanju s turistično agencijo Kompas, v kateri otroci skozi igro vlog in z zabavnimi nalogami spoznajo osnove o potovanju z avtomobilom, avtobusom, ladjo in letalom. Učijo se o različnih značilnostih posameznih držav, izvedo, zakaj potrebujemo potni list ali osebno izkaznico, kaj rabimo sploh za potovanje z letalom ali drugim prevoznim sredstvom, kakšni poklici se pojavljajo v turizmu. Navdušeno se preizkusijo v vlogi turističnega vodiča. Otroci v tej igralni enoti resnično uživajo, saj se nekateri prvič soočajo z različnimi celinami, ugotavljajo, kje je Severna Amerika, koliko je večja Azija od Avstralije, kje je Nova Zelandija ... Spoznavajo pa tudi vse kulturne znamenitosti in različne zastave. Zelo zanimiva dejavnost je tudi ustvarjanje prvega potnega lista.
Otroci v tej igralni enoti, ki je nastala v sodelovanju s partnerjem HOFER, spoznavajo različne aktivnosti, ki se odvijajo v trgovini z živili, na primer: polnjenje polic, promocija, prodaja, nakupovanje ... Pridobivajo praktična znanja in različne kompetence, kot so: samostojnost, natančnost, računanje do 10, lažje matematične operacije itd. Tina Tavčar je sedela za blagajno in se je prelevila v prodajalko v trgovini. Poleg igre vlog, ko se preobrazijo v kupca in sestavijo nakupovalni seznam za večerjo, se lahko otroci soočijo tudi z vlogo prodajalca. Izvedo, kaj so črtna koda, deklaracija in inventura. Aktivnosti so v tej igralni enoti izredno priljubljene, saj vse skupaj poteka tako, kot bi bili v pravi trgovini.