10:00 - 18:00 (0)

info@minicity.si

+386 41 377 366

Strokovnjaki Nacionalnega inštituta za javno zdravje poudarjajo, da so mleko in mlečni izdelki pomemben del naše vsakodnevne, uravnotežene prehrane, saj se ponašajo z visoko prehransko vrednostjo in so izjemno koristni za naše zdravje. Slovenske mlekarne in trgovci vas pozivajo, da izberete kakovostno slovensko mleko in mlečne izdelke ter tako pomagate slovenskemu kmetu omiliti posledice pandemije.

Uživanje mleka in mlečnih izdelkov je priporočljivo v vseh starostnih obdobjih. Otroci, stari več kot eno leto, lahko začnejo uživati mleko kot samostojni napitek, prav tako mlečne izdelke, kot so jogurti, skuta in sir. Priporočena dnevna količina za otroke je po priporočilih NIJZ od ena do dve enoti mleka ali ekvivalent mlečnih izdelkov, za odrasle pa od dve do štiri enote. Ena enota pomeni kozarec mleka, en lonček jogurta, pol rezine manj mastnega sira ali tri velike žlice manj mastne skute. Do vstopa v šolo otrokom postrezite polnomastno mleko in mlečne izdelke, potem pa lahko postopoma preidejo na delno posneto, ki je priporočljivo tudi za odrasle, razen ob povečanem fizičnem naporu.

Mleko vsebuje 87,5 odstotka vode in 12,5 odstotka suhe snovi, v kateri so mlečne maščobe, beljakovine, mlečni sladkor in minerali kalcij, fosfor in kalij, ter vitamini A, D, E, K in vitamini B kompleksa. Vsi skupaj so izjemno pomembni za uravnoteženo telesno rast, razvoj in delovanje, zdrave in močne kosti, krepitev odpornosti, zmanjševanje utrujenosti, ohranjanje dobrega vida in zagotavljanje zadostne energije itd.

Pandemija koronavirusa je botrovala temu, da so se zamajala tla slovenskim mlekarskim verigam, kar se je poznalo pri viških mleka, saj ga ni bilo mogoče izvoziti. To obdobje je izjemno negotovo in stresno še zlasti za slovenskega kmeta, zato so največje slovenske mlekarne in trgovci stopili skupaj pod sloganom Slovensko mleko nas povezuje in se uprli mlečni krizi. Pozivajo potrošnike, da v trgovini posegajo po slovenskem mleku in mlečnih izdelkih ter tako prispevajo k stabilnosti slovenske mlekarske verige, v katero so poleg kupcev vpeti kmetje, mlekarska industrija, šole, vrtci, bolnišnice in druge organizacije. Mlekarne in trgovci so tako nabor priljubljenih izdelkov ponudili po znižanih cenah, hkrati pa si prizadevajo za dvig ozaveščenosti prebivalstva, kot so zapisali v sporočilu za javnost na Gospodarski zbornici Slovenije.

Družinska ekološka mlekarna Krepko, znana po tem, da edina ponuja kefir iz kefirjevih zrn v Evropski uniji, se je prve dni po zaprtju šol in vrtcev soočala z zelo težko situacijo, saj sicer oskrbuje veliko vzgojno-izobraževalnih ustanov po vsej Sloveniji. ''Nismo sedeli križem rok in obupavali, ampak smo se s pravimi odločitvami, delovnim in pridnim kolektivom postavili po robu tudi tej pandemiji. Kot feniks iz pepela je renesanso dočakala naša prodaja na dom, ki nam je pokazala, kako zelo imajo ljudje radi naše mlečne izdelke, kako zelo jih cenijo in zaupajo njihovi stalni kakovosti. Izkazalo se je, kako nas imajo ljudje pravzaprav radi,'' je povedala direktorica in solastnica mlekarne Krepko Sandra Turnšek in dodala, da so bili takoj pripravljeni na sodelovanje pri organiziranju meseca slovenskega mleka pod sloganom Slovensko mleko nas povezuje. ''V tej težki situaciji smo skupaj stopile vse večje slovenske mlekarne, kar je edinstveno in redko, da se kateri sektor v Sloveniji tako združi in sodeluje. Mlekarski sektor je vsekakor svetla zvezda Slovenije. Dejstvo je, da se vsa Evropska unija sooča z viški mleka zaradi zaprtih meja, manjše predelave ipd. V Sloveniji ni nič drugače. Nekako smo morali naše domače kupce spomniti, da so slovenski mlečni izdelki v samem svetovnem vrhu po kakovosti in da je v njihovih rokah prihodnost slovenskega »mlečnega« kmetijstva in predelovalne industrije. Lepo je sodelovati. Še lepše pa je, da deluje in se je prodaja pri trgovcih dejansko povečala.''

Podjetje HOFER s svojimi trgovinami nam sporoča, da izberemo s srcem in podpremo slovenske mlekarje: ''Pri HOFERju smo z veseljem podprli projekt Slovensko mleko nas povezuje, saj že od nekdaj cenimo slovensko in smo ponosni na naše dolgoletne dobavitelje mleka ter mlečnih izdelkov. Kot eden večjih trgovcev v Sloveniji smo projekt podprli tudi z dodatno ponudbo mlečnih izdelkov slovenskih blagovnih znamk iz slovenskega mleka, po več kot fer ceni. S tem lahko skupaj z našimi kupci še dodatno podpremo pridelovalce slovenskega mleka.''

V maju tako s skupnim sporočilom nastopajo Mlekarna Krepko, Ljubljanske mlekarne, Mlekarna Celeia, Pomurske mlekarne in Mlekarna Planika, pri izvedbi pa se jim pridružujejo Hofer, Mercator, Spar, Tuš, Trgovine Jager in drugi sodelujoči trgovci.

Avtor: N.K. 

Sodelujoči: HOFER Slovenija, Mlekarna Krepko