V dobi zaslonov, hitrega tempa in nenehnega hitenja vse bolj iščemo ravnotežje, mir in stik z naravo. Vse več raziskav potrjuje, da ima narava, zlasti gozd, izjemno pozitiven vpliv na človekovo telo in psiho. In če želimo ta blagodejni učinek okrepiti in ohraniti, je prav, da z njim otroka povežemo že v zgodnjem otroštvu.

Gozd kot naravni terapevt

Gozd ni le prostor za igro in raziskovanje. Je okolje, ki s svojo strukturo, zvoki, vonji in vizualnimi dražljaji deluje pomirjujoče. Že kratek sprehod med drevesi:

  • zniža raven stresnih hormonov (kortizola),
  • uravnava srčni utrip in krvni tlak,
  • izboljšuje razpoloženje in zmanjšuje tesnobo,
  • krepi pozornost in zbranost.

Pri otrocih, ki so še posebej dovzetni za čutne dražljaje, ima gozd tudi terapevtsko funkcijo. Naravne teksture (lubje, mah, listje), raznoliki zvoki (petje ptic, šumenje vetra, lomljenje vejic pod nogami), gibanje po neenakomernih tleh – vse to spodbuja delovanje možganov, razvija ravnotežje, koncentracijo in senzorično integracijo.

Čuječnost in domišljija v objemu dreves

Gozd otroke nagovarja, da se upočasnijo. Tam ni navodil, pravil igre ali urnikov. Gozd je svoboda. Otroci v njem razvijajo domišljijo, ko si izmislijo zgodbo o čarobnem drevesu. Učijo se zaznavanja sedanjega trenutka, ko poslušajo kapljanje dežja z listov. In predvsem – učijo se biti v tišini. To je redka, a zelo dragocena veščina.

Naravni imunski sistem in psihofizično zdravje

Zadrževanje v naravi, predvsem v gozdnem okolju, krepi tudi otrokovo odpornost. Svež zrak in gibanje na prostem – vse to spodbuja razvoj zdravega imunskega sistema.

Ob tem pa ne pozabimo, da čas v gozdu pogosto pomeni tudi kakovosten čas z družino, brez motenj, brez tehnologije – kar dodatno utrjuje občutek varnosti in čustvene povezanosti.

Začni zgodaj – ustvari navado za življenje

Če otroka že od malih nog navajamo na redne obiske gozda, ustvarjamo navado, ki jo bo zelo verjetno ohranil tudi ko odraste. In ko bodo nekoč njegovi dnevi napolnjeni z obveznostmi, bo morda prav spomin na tišino gozda in vonj po mahu tisto, kar ga bo vrnilo k sebi.

Gozd ni le prostor. Je učitelj, terapevt, prijatelj in vir ravnovesja. Podarimo otrokom to izkušnjo – čim prej in čim večkrat.