Minicity v Ljubljani so v sredo, 8. 6. 2022, obiskali študentje Mednarodne poletne šole 2022 »FUNtrepreneurship Bootcamp«, ki jo organizira GEA College – Fakulteta za podjetništvo. Ustanovitelja kreativnega otroškega mesta sta jim predstavila izjemno podjetniško zgodbo, ki bo mogoče služila kot navdih bodočim podjetnikom na njihovi samostojni poti.
Izobraževanje in družbena odgovornost
Uvodoma je v Minicityju študente Mednarodne poletne šole 2022, FUNtrepreneurship Bootcampa, v sklopu fakultete GEA College, pozdravil direktor in ustanovitelj Miha Culiberg, ki se je z nasmehom na obrazu vrnil v čas, ko sta z ženo Jasno v Beogradu dobila idejo za tematski park za otroke. Poslovno zgodbo sta nadgradila in temelje postavila na izobraževanju in družbeni odgovornosti. Poudaril je, da se Minicity prav v tem razlikuje od drugih igralnic, zato ga označujejo kot kreativno otroško mesto, v katerem se otroci ne samo igrajo, ampak tudi učijo. Izpostavil je tri stebre poslovanja. B2B je bil tudi ključen v časih koronavirusa. Mesto namreč posluje s 60 strateškimi partnerji. ''Veliko časa se osredotočamo tudi na digitalni marketing. Tako smo v času ''lockdowna'' svoje vsebine prenesli na splet. Snemali smo videovsebine za otroke, ponujali številne ideje, kaj lahko starši počnejo skupaj z otroki doma, ko je bilo vse zaprto. B2B se je pokazal kot pravi model za tovrstno poslovanje. Nikakor ne bi preživeli samo z B2C, ker je v to vključena animacija v živo, kar pa ni bilo mogoče. In še danes nam to predstavlja 60 odstotkov vseh prihodkov,'' je dejal direktor. Dodal je, da se prihodki ustvarjajo tudi od vstopnic, organiziranih zabav za rojstne dneve, šolskih in vrtčevskih obiskov. Prisotnim je razložil, da je Minicity po eni strani marketinška agencija in njegovo vrednost so prepoznali tudi na Regijski konferenci medijskih trendov, kjer smo dobili priznanje za najboljši medij za oglaševanje v Sloveniji, ker smo izumili nov format za oglaševanje. Druga plat pa je seveda izobraževalne narave, ki poteka v samem mestu med animacijo otrok.
Predstavil je tudi zelo pomembno sodelovanje s trgovskim centrom. Organiziramo veliko dogodkov in za razliko od drugih trgovin, ki so prisotne v njem, ustvarjamo lastni marketing. ''S pomočjo raziskave smo preverili, koliko vlaga trgovski center v marketing in kakšna je njegova vidnost v medijih. In spoznali smo, da smo v nekem trenutku delali mi več marketinga zanj kot on za Minicity,'' je povedal Miha Culiberg. To je bila tudi iztočnica za dogovore o najemu prostora, investicijah in čeprav sedaj nismo partnerji, delamo v tesnem sodelovanju s trgovskim centrom, ki veliko vlagajo tudi v kreativno otroško mesto. ''Tako smo na segmentu otrok postali podaljšana veja njihovega marketinga.''
Manja Plesničar, vodja marketinga in solastnica Minicityja, je spregovorila o podjetjih, ki so prisotni v Minicityju: ''Z nami je skoraj 60 podjetij, ki imajo čut za družbeno odgovornost. S pomočjo našega mesta želijo narediti nekaj dobrega za otroke in seveda odrasle. Z nami so tako javne institucije, majhna in velika zasebna, regionalna in globalna podjetja. Podjetja, ki želijo pustiti svoj družbeno odgovorni pečat za trenutne in prihajajoče generacije. 85 odstotkov vseh partnerjev je v Minicityju prisotno že več let, nekatera so že od prvega dne poslovanja.''
Mha Culiberg je poudaril, da ob začetku poslovanja in sodelovanja s kakšnim podjetjem, Minicity v celoti prevzame projekt. Preštudiramo, kaj je njihov fokus za marketing v naslednjem letu, kaj so njihovi cilji v povezavi z otroki in nato naredimo za njih marketinški in digitalni načrt. Dejansko vse, kar želijo podjetja sporočiti, to storijo skozi programe, ki so ustvarjeni za vsako posamezno hišico. Vsi njihovi proizvodi so implementirani v programe in na takšen način sporočajo otrokom in odraslim vse, kar jih zanima o tem. Nadalje je spregovoril o delu študentov, stroških zaposlenih, fluktuaciji zaposlenih in o obisku, ki varira od dneva do dneva.
Spoznavanje igralnih enot
Sprehodili smo se po ulicah Minicityja in si skupaj ogledali določene igralne enote. Prisotni so izvedeli, zakaj so posamezna podjetja z Minicityjem že več let, zakaj je medsebojno sodelovanje uspešno. Direktor se je dotaknil posameznih programov igralnih enot in predstavil, kaj v njih otroci spoznajo, česa novega se naučijo, kako v praksi osvojijo na povsem sproščujoč način teorijo, ki jim je bila predstavljena v vrtcu ali šoli. Prav tako je skozi anekdote spregovoril o tem, kako se je začelo sodelovanje z javnimi podjetji Ljubljane, kako sta nas obiskala župan in predsednik države. Manja Plesničar je pripomnila, da ima vsaka igralna enota svojo tematiko in da imajo podjetja ekskluzivo za svojo panogo. Za primer je navedla - če podjetje sloni na zavarovalništvu, je lahko v Minicityju prisotno samo eno zavarovalniško podjetje. Pogodba se predvidoma podpiše za dve leti sodelovanja in vedno smo jim lojalni ter odnos z njimi vsak dan negujemo. Študentje so spoznali tudi najbolj interaktivne igralne enote, v katerih otroke pričakajo pripomočki, ki so povsem resnični, prilagojeni za uporabo njim. Skupaj smo si pogledali tudi novi del Minicityja, razširitev, ki se je zgodila leta 2018. Starši se lahko v vsaki hišici igrajo sami s svojim otrokom, ampak dejansko popolnoma ne vedo, kaj vse jim ponuja. Zato so tu izobraženi animatorji, ki dobro poznajo programe vsake. Prav tako se le-ti zanjo prilagoditi vsem otrokom, njihovim značajem, posebnostim, starostnim stopnjam, poskrbeti za motivacijo in medsebojno sodelovanje.
Uspešni Minicityjevi projekti
Na predstavitvi se nam je pridružila tudi Jasna Žaler Culiberg, direktorica razvoja poslovanja in prodaje ter ustanoviteljica Minicityja, ki je dejala: ''Še dandanes mi je zanimivo, kako smo uspeli kljub različnim kanalom, ki obstajajo danes za promocijo, v vseh teh osmih letih združiti izobraževanje s promocijo blagovnih znamk, ampak ne na direkten način: 'Kupi!', ampak osredotočeni na prihodnost in družbeno odgovornost. Po obdobju koronavirusa, ko smo pričakovali, da bo najtežje leto, se je vse obrnilo povsem drugače. Nikoli do sedaj še nismo imeli toliko rezervacij s strani vrtcev in šol, saj so vsi programi podaljšek vrtčevskega kurikuluma in učnega načrta. Vsi termini so dejansko popolnoma zasedeni. Obiščejo nas v dopoldanskem času.'' Nakazala je, da se na dve, tri leta podjetja menjajo, zato je v Minicityju vedno nekaj novega in zanimivega.
''Poslovni model Minicityja je zelo zanimiv. Vi ste zdaj v pravih letih, da bi lahko odprli franšizo kreativnega otroškega mesta kjerkoli na Hrvaškem. To vam je sedaj odlična priložnost,'' je Jasna opogumila študente, da uresničijo lastne podjetniške ideje.
Komentirala je, da je je zelo močan projekt Minicityja tudi organiziranje novoletne zabave za otroke z obiskom dobrega moža in predstavo, po kateri se otroci zaposlenih v določenih podjetjih, odpravijo še na raziskovanje malega mesta.
Izjemno močan je tudi projekt Okrogli trebuščki, ki nagovarja nosečnice. ''Želeli smo že v tem obdobju nagovoriti svoje bodoče stranke, zato smo razvili projekt Okrogli trebuščki, nekakšno šolo za starše. Namesto teoretičnih šol, smo naredili interaktivna predavanja in delavnice, na katerih nosečnica dobi povsem realno izkušnjo - da lahko potipa, čuti, doživi ... Obenem pa so nosečnice dobile priložnost, da v intimnem okolju spregovorijo o tabu temah. Srečanja smo organizirali v živo štirikrat letno. Prišlo je več kot 150 nosečnic. V času koronavirusa smo dogodke prenesli 'online' in bili smo presenečeni, kako dobro so bili sprejeti. Nosečnice iz drugih krajev Slovenije so se tako lažje udeležile predavanj iz varnega zavetja doma. Seadj lahko rečemo, da nas na dogodku spremlja tudi okrog 500 nosečnic. V štirih urah dobijo priložnost, da dobijo odgovore od številnih strokovnjakov.''
Navdušenje študentov nad Minicityjevo poslovno zgodbo
Študentje so bili navdušeni nad poslovno zgodbo in uspehom Minicityja. Anamarija Meglič iz GEA College - Fakultete za podjetništvo, ki skrbi za Mednarodno pisarno in Karierni center nam je zaupala: ''Kot fakulteta za podjetništvo skrbimo zato, da ne samo med našimi študenti, ampak tudi širše vzgajamo in promoviramo podjetniško miselnost. Vsi vemo, da smo mi tisti, ki vzgajamo generacije, ki prihajajo za nami. To je velika odgovornost. Zelo dobro občutimo kaj je v današnjem svetu zares pomembno in če želimo vplivati na lepšo prihodnost naše širše družbe, potem je pravzaprav nujno, da podjetniško miselnost vzbujamo že pri otrocih, skozi celoten šolski sistem in ne šele na fakulteti. Vrednote kot so drugačnost, inovativnost, drznost so tiste, ki premikajo meje in v naša življenja vnašajo kakovost. To so namreč tudi vrednote Gea College, pravzaprav je to naše širše poslanstvo, poleg tega, da v osnovi predajamo znanja na področju podjetništva in mlajše generacije v veliki meri povezujemo z gospodarstvom ter izkušenimi podjetniki iz prakse.'' Kot poslovna šola so vpeti tudi v mednarodno okolje in tako se povezujejo tudi z univerzami v drugih državah ter izvajajo Erasmus+ izmenjave študentov. Že nekaj časa izvajajo na fakulteti Mednarodno podjetniško šolo FUNtrepreneurship Bootcamp, ki je prav tako namenjena krepitvi podjetniške miselnosti. Tokrat gostijo 15 študentov, ki prihajajo iz partnerske institucije iz Univerze Baltazar Zaprešič na Hrvaškem. V obdobju enega tedna se učijo pravega podjetništva - kako priti do problema, kako zanj postaviti rešitev, ki jo je treba spraviti v prakso, in na koncu kako zgraditi poslovni model. To pa jim lahko najbolje pokažejo tako, da ''gredo v prakso''. ''Najprej je teorija, potem praksa, ki je pravzaprav največja dodana vrednost. Tesno smo povezani z gospodarstvom. Prav tako tudi vsi naši profesorji prihajajo iz gospodarstva in poleg teorije predajajo veliko praktičnih znanj in izkušenj iz osebne prakse. Študente želimo na praktičen način opremiti z znanjem, zato jih odpeljemo naravnost v podjetje,'' je dejala.
Ker sama zelo dobro pozna Minicity in ve, da za njim stoji zelo zanimiva podjetniška zgodba solastnikov Mihe in Jasne Žaler Culiberg, je ogled ponudila tudi študentom. Zaveda se, da ne gre samo za poslovno zgodbo, ki se jima je porodila iz lastne izkušnje, ampak za skupek vsega, kar sta razvila. ''Minicity je več kot izobraževalni center, več kot družbeno odgovorna pobuda, dejansko je tudi inovativen medijski kanal. Vse skupaj je prepleteno v zelo dobro zgodbo, ki je nikjer v Sloveniji sploh ni, pravzaprav tudi globalno gledano, je ni. Obstaja veliko zabaviščnih prostorov, ampak Minicity ima dovršeno poslanstvo in preverjen poslovni model, in to smo želeli pokazati študentom. Ko se le-ti lotevajo podjetništva, morajo videti oz. spoznati ljudi, ki so to že naredili, da se lahko od njih nekaj naučijo. V Minicityju so lahko tako iz prve roke spoznali, kaj sta Miha in Jasna doživljala, ko sta postavljala to zgodbo, zakaj sta se odločila zanjo, kako sta jo naredila. Dobili so praktične izkušnje, za katere upam, da jih bodo tudi uporabili, ko bodo prišli domov. Marsikdo bo iz tega recimo razvil svojo poslovno idejo in jo implementiral v domače okolje.''
Obiska smo bili zelo veseli in študentom želimo, da jim bo Minicity služil kot navdih za iskanje lastnih poslovnih idej.
Avtor: N. K.