Ekonomist VI. stopnje Marko Anžur ima v kreativnem otroškem mestu Minicity Ljubljana zelo bistveno vlogo. Kot direktor financ in računovodstva ter ustanovitelj ima popoln nadzor nad financami, zato je on zadolžen za skrb, da je poslovanje malega mesta učinkovito. Njegov delovnik je izpopolnjen z vodenjem proračuna, ustvarjanjem poročil in analiz ter pravočasnim zagotavljanjem vseh finančnih procesov ... V 30-letni karieri si je nabral veliko izkušenj, zato je pri svojem delu zelo natančen, previden in vsako pomembno odločitev preudarno pretehta.
Zavrtimo čas nazaj ... Zelo smo radovedni in nas zanima, kako se je tvoje sodelovanje z ustanoviteljema Minicityja, Jasno Žaler Culberg in Miho Culiberg, pravzaprav začelo? Kaj je bila tista odločilna točka, ki vas je povezala pri tako uspešnem dolgoletnem projektu sredi Ljubljane?
Miha in Jasna sta za svoj projekt, kreativno otroško mesto Minicity, iskala partnerja in investitorja. Ker je šlo za povsem nov medijski format, ki nagovarja družine na zelo inovativen način, sem jima prisluhnil. Koncept interaktivnih igralnih enot, ki otrokom ponujajo mnogo več, kot si lahko predstavljamo, v katerih osvajajo znanja, ki jim bodo prišla prav v resničnem življenju, me je navdušil. Sledila so številna pogajanja, sestanki, a našli smo skupni jezik in se podali na skupno poslovno pot. Dorekli smo finančno konstrukcijo, ki je zadovoljila vse partnerje. In tako še danes uspešno krmarimo skozi čas, z odprto komunikacijo strmimo k doseganju istih ciljev. Mislim, da nam gre več kot odlično od rok, saj se družine z otroki večkrat vrnejo k nam, zaupa pa nam tudi veliko starih in novih podjetij, s katerimi sodelujemo in na družbeno odgovoren način vplivamo na današnje mlade generacije.
Kaj je tisto, kar te pri Minicityju navdušuje vsak dan?
Čeprav je moje delo velikokrat monotono, me vedno znova zadovoljuje dober odnos med sodelavci, ki je po mojem mnenju temelj za doseganje poslovnih uspehov. Odprta komunikacija, podpora drug drugemu, dopolnjevanje in usklajevanje je tisto, kar naredi podjetje uspešno. Slišimo se in se spoštujemo. Znamo drug drugega pohvaliti in tudi prijazno opozoriti na napake. Ko si nekaj obljubimo, se tega tudi držimo. Če nečesa v določenem roku ne uspemo urediti, se o tem korektno obvestimo. Skupaj iščemo rešitve, ekipa je vedno vedno polna idej, ki zagotovo botrujejo k trdnim temljem Minicityja.
V kreativnem otroškem mestu imaš izredno pomembno vlogo. Kaj bi izpostavil kot svoje primarne zadolžitve?
Menim, da ima prav vsakdo izmed nas zelo pomembno vlogo v podjetju. Brez enega člena bi se Minicity porušil kot hišica iz kart. Prav vsi so enako pomembni in skupaj tvorimo celoto, brez katerega Minicity ne bi bil danes takšen, kot je. Drugače pa je moja primarna zadolžitev nadzor nad financami in zaviranje prevelikih apetitov v stanu evforije.
Pri svojem delu ohranjaš visok nivo analitičnosti, organiziranosti in nadzor nad finančnim poslovanjem podjetja. Kateri dejavniki so pri tem ključni?
Ja, res je. Zbranost, natančnost in lastna organiziranost so pri meni na najvišjem nivoju. Ko se ukvarjam s finančnim vidikom podjetja, ni čas za druge distrakcije. Takrat se osredotočim na delo, številke, takrat poženem svojo koncentracijo z najvišjo prestavo. Moj poklic zahteva natančnost, kajti površnost bi vodila v napake, nepravilne obračune, pomankljive izračune ipd. Verjetno bi to lastnost lahko pripisali prav vsem, ki se ukvarjajo s financami. In ja, organiziranost je moja domena. Kadar imam več nalog na mizi (računalniku), si postavim prioritete. Točno vem, kje imam kakšne podatke shranjene, zato marsikomu kdaj olajšam iskanje, ko nujno potrebuje kakšno informacijo. Sem človek, ki verjame v tradicionalni način shranjevanja dokumentov - pri meni boste našli zakladnico pomembnih dokumentov, shranjene v registratorje.
Odkrij nam prosim, kako poteka tvoj delovni dan.
Hm ... moj delovni dan poteka verjetno zelo običajno, tako kot pri večini, vendar Minicity predstavlja le del mojih aktivnosti. Imam tudi lastno podjetje, tako da uspešno krmarim med več izzivi dnevno. Želim pa izpostaviti, da mi je zelo pomemben tudi prosti čas, ki ga rad preživim v naravi z družino in prijatelji. Z leti sem se naučil, da moj vsak dan ne sme krojiti le delo. Za uspešno opravljeno delo, se moram tudi sprostiti. Znam ugasiti računalnik in mobilni telefon ter se 'odklopiti' od vseh obvez. Kot podjetnik, ki veliko dela že mnogo let, sem se naučil, kako si napolniti baterije, da sem potem kos vsem 'številkam'.
Ali je v današnjem času velik izziv usklajevati ideje in projekte z razpoložljivi finančnimi sredstvi? Si ti tista oseba, ki opozori, ko to dvoje ne gre z roko v roki in je treba poiskati druge poti?
To je vedno velik izziv in da, vedno opozarjam in želim dodatne obrazložitve. Zato je še tako pomembna komunikacija med vsemi zaposlenimi, kot sem že omenil. Za vsako Minicityjevo odločitvijo stoji ekipa, ki pretehta vse pluse in minuse. Pred sabo imamo ciljno publiko, ki jo je treba zadovoljiti, obenem pa določena finančna sredstva, s katerimi je treba doseči maksimalni izkoristek. Ja, včasih je to težko, a nekako se s končno realizacijo vedno izkažemo. Z roko v roki je mogoče premikati gore.
Imaš popoln nadzor nad denarnimi tokovi podjetja. Prihajajoči, odhajajoči se računi, plačevanje položnic, izpolnjevanje pogodbenih obveznosti in še in še bi lahko naštevali ... Gre za zelo odgovorno nalogo, ki bi marsikomu povzročila dodaten siv las. Kako se spopadaš z njo ti?
Nimam več las, drugače pa mi gre kar dobro od rok. To je zame kot igra Monopolyja, vendar je pri poslovanju Minicityja resnična. In tega se močno zavedam, zato stojim za svojimi odločitvami trdno. Za vsako odločitvijo, bodisi mojo bodisi partnerjevo, se nahajajo močni in prepričljivi argumenti. In kot sem že dejal, pri delu se želim zikazati vsak dan znova, tudi sebi, zato verjamem v preciznost, temeljitost, doslednost in točnost.
Kaj je po tvojem mnenju prednost, ki že leta privlači številne obiskovalce v Minicity? Kaj je ključno, da se razlikuje od drugih tematskih igralnic? Katere Minicityjeve odlike bi postavil na pedistal?
Minicity je drugačen, ni samo igralnica, ampak ima tudi poučno komponento. Skratka, je nekaj posebnega. Otroci v Minicityju spoznavajo številne poklice, tudi tiste manj poznane in priljubljene, takšne, ki jim tudi grozi izumrtje, takšne, o katerih se ne govori in piše vsak dan. Hkrati pa otroci pridobijo veščine, ki jih opolnomočijo za samostojno življenje v prihodnosti. Naš slogan je še kako verodostojen: ''Postani, to kar si želiš.'' V kreativnem otroškem mestu Minicity lahko otroci od drugega do 14. leta spoznajo, kaj počnejo pek, policist, bančni uslužbenec, avtomehanik, prodajalec, gasilec, čevljar, porodna babica, turistični vodnik in še in še bi lahko našteval. Vstopijo v svet, ki ga nikjer drugje ne morejo videti. Na prijazen in igriv način pridobijo znanje, ki ga ni mogoče najti v knjigah, ampak le ob dobri praksi. Prepričan sem, da jim takšno znanje dlje ostane v glavi kot tisto, ki se ga na pamet naučijo iz knjig. Vesel sem, da so naš dober koncept prepoznale tudi šole in vrtci ter nam zaupajo tudi pri izvedbi tehniških, kulturnih, družboslovnih športnih ... dni.
Zagotovo je tudi Minicity moral pluti po razburkanem morju v času epidemije. Kako se je obdržal nad gladino? Kaj je bil uspešen recept, da je danes še 'močnejši in mogočnejši'?
V tem času so bili prihodki omejeni, zato je bilo treba posebno pozornost posvetiti optimizaciji stroškov. Inovativno smo vrata Minicityja odprli 'online' in tako ostali v stiku s ciljno publiko. Prevetriti smo morali načine poslovanja, se popolnoma drugače organizirati, poiskati nove možnosti in tako obstati na nogah. Ni bilo lahko, saj se s takšno situacijo nismo srečali doslej, nismo se mogli opirati na pretekle izkušnje, vendar s trezno glavo se je dobro izšlo. Zato še enkrat poudarjam, da za uspešnim podjetjem stoji uspešna ekipa zaposlenih.
Meniš, da je danes zapletenejše in težje biti finančni direktor kot nekoč? Se je treba veliko več prilagajati spremembam in nepredvidljivim situacijam?
Mislim, da se ni treba veliko več prilagajati, saj nas spremembe spremljajo in so za nas že nekakšna stalnica. Naloga finančnega direktorja je, da sproti jasno poroča o financah, da je sposoben razčleniti najbolj zapletene podatke in pomaga k načrtovanju ter strategiji podjetja. Je kot nekakšen režiser, ki kroji finančni del podjetja. Pred težavami si ne sme zatiskati oči ali jih pomesti pod preprogo, ampak mora opozoriti vse odgovorne in predlagati morebitne rešilne bilke. Obveščen mora biti o vseh notranjih procesih, tako ima lažji vpogled v dejansko finančno situacijo, ki je in bo še prišla. Z negovanjem dobrih odnosov v podjetju pa je to mogoče. Hkrati seznanjenost z razmerami v državi, zakoni, predpisi, standardi itd. je bistvenega pomena pri finančni zaščiti podjetja.
In ko smo že pri poslovnih uspehih malega mesta ... V čem se skriva bistveni pomen, da mu zaupajo številni partnerji, institucije, podjetja, družbe? Le-to botruje tudi k njegovemu vzpenjanju po lestvici navzgor?
Številni partnerji, institucije, podjetja, družbe ... zaupajo Minicityju, ker v Sloveniji ponujamo edinstven koncept z družbeno odgovorno noto. In ravno zato je toliko bolj zanimiv za naše partnerje. Nekateri nam zaupajo že od prvega dne, v letošnjem letu pa smo dobili veliko novih, kar je vodilo tudi k odprtju novih igralnih enot. V vsaki je predstavljena panoga na unikaten način, razumljiv otrokom različnih starosti. Trudimo se, da so prav vse osnovane na domiselnih programih, ki otrokom dopuščajo rast tako na psihičnem kot fizičnem nivoju.
Ali kdaj med tvojim delom nastopijo trenutki, ki te iztirijo, ko si jezen, ko bi zakričal na ves glas ali pa si vedno umirjen in se tudi v stresnih situacijah odzoveš zelo pozitivno ali racionalno?
Tudi če me kaj iztiri, večinoma ne odreagiram vzkipljivo, saj vem, da so dolgoročno pomembne racionalne odločitve. Zato se v takšnem primeru poskušam pomiriti, zadihati, če je treba se povzpnem tudi na hrib, da se misli 'skristalizirajo'. Šele potem se odločim.
V svojem poklicu si pravi profesionalec. Koliko so ti pri opravljanju nalog v Minicityju pomagale različne dolgoletne izkušnje v poklicnem svetu?
30 let delovnih izkušenj v podjetniških vodah, mi daje mirnost, da rutinsko pripeljem stvari, kamor jih želim ali pa vsaj blizu. Moje delo je produktivno, ne dam se motiti, naloge speljem od začetka do konca. V stresni situaciji ali ob nepričakovanem preobratu poskušam ohraniti nadzor in se učinkovito spopasti s izzivom. Ne dovolim si, da mi nepomembne zadeve počrpajo vso energijo, raje jo nekaj prihranim za jutri in pojutrišnjem. Zagotovo bi na določene stvari kot mlad in neizkušen drugače reagiral, ampak leta so mi dala širino, znanje, sposobnosti ...
V podjetju so zaposleni različni profili kadrov, različnih starosti, in z njimi sodeluješ na različnih nivojih. Kakšna komunikacija je tista, ki bi jo označil kot učinkovito?
Kot sem že omenil, je komunikacija v podjetju nekaj, kar me navdušuje. Sam sem sicer zelo direkten, vendar spoštujem vse sodelavce. Rekel bi, da imamo skoraj prijateljski odnos, ki se je gradil iz dneva v dan, iz tedna v teden, iz meseca v mesec, iz leta v leto. Zagotovo ni tako v vseh podjetijih, pa bi moralo biti, saj si bosta zaposlena, ki se dobro razumeta, ob povečani količini dela raje priskočila na pomoč. V službi znamo biti zelo profesionalni, izven delovnega časa pa znamo tudi nazdraviti skupnim uspehom in se poveseliti.
Pa zavrtimo sedaj uro v bližnjo in daljnjo prihodnost ... Kaj se obeta Minicityju? Kaj se obeta njegovim obiskovalcem?
Upam, da vse najboljše. Upam, da bomo še naprej razveseljevali naše obiskovalce z vedno novimi in novimi programi. Če mene vprašate, upam, da bo tako še vsaj naslednjih 10 let. Tudi širitev na druge trge je ena izmed možnosti. Bomo videli, kam nas bodo povedle ambiciozne ideje ...
Avtor: N. K.