Bilo je čudovito popoldne, ko smo se dobili z ustanoviteljico podjetja LaBrING, Tanjo Korošec, ki je s sabo pripeljala 4,5-mesečnega sina Erika. Spregovorili smo o pedagogiki Marie Montessori in Emme Pikler, zraven pa predstavili tudi različne učne materiale oz. pripomočke, ki spodbujajo otrokov razvoj.

 

Tanja Korošec, mamica treh otrok, nam je zaupala: ''Moja mami je vzgojiteljica in zelo rada se izobražuje. Pred leti se je seznanila tudi z Montessori pedagogiko. Znanje je prenesla name in mojega partnerja, zato je tudi nama zelo blizu ta pedagogika. Lana je najina prva hčerka. Ves čas sva strmela k temu, da ji ne prepovedujeva določenih dejanj. Če je želela splezati na stol, sva ji to tudi dovolila. Mogoče je prvič padla, ampak vsakič znova ji je bilo lažje ... Želela sva, da poskusi čim več sama. Pri tem sva ji seveda midva morala omogočiti to možnost. Nisva želela biti ves čas zraven in ji nenehno pomagati. Ustvarila sva ji varno okolje. In prav pomagalček je bila izvrstna rešitev. Stara je bila dve in pol leti, ko je s pomočjo njega lahko sama oprala solato. Vse je potekalo skozi igro z lastno voljo.''

 

Pomagalček

 

Podjetje LaBrING je ustanovila s partnerjem. Vzrok zanj pa je zelo zanimiv. Za najstarejšo hčerko Lano, ki je danes stara 5,5 let, je iskala pomagalčka, ki bi ga postavila v kuhinjo. Na spletu je videla, da obstaja pomagalček, ki se v sekundi lahko spremeni tudi v set mizice in stolčka. Ampak nihče ni prodajal takšnega v Sloveniji.  In njen partner se je odločil, da poskusi sam narediti takšnega pomagalčka. Skupaj sta naredila skico in v garaži je nastal prvi izdelek. Za šalo je objavila mojstrovino na Facebooku in odzvale so se številne prijateljice, ki so si zaželel tudi takšnega pomagalčka. In tako jih je iz dneva v dan nastajalo več, cele noči sta bila zaprta v garaži ... Sčasoma sta naredila različne izreze, z različnimi motivi, barvami ... skratka, stranka se lahko odloči, kakšnega pomagalčka si želi. Dejansko pa pomagalček omogoča otroku, da sodeluje pri številnih dejavnostih, povezanih s pripravo obroka ali mize, pospravljanjem kuhinje. Nič več se ne jezi, ker ne more nečesa doseči. Preprosto stopi na pomagalčka, s katerega ne more pasti, ker ga zadaj ščiti prečka, in ima na dosegu pult, umivalnik ipd. Ko pa se pomagalček preobrazi v mizico in stolček, pa postane prostor za ustvarjanje, igranje, obedovanje ... Uporaba je priporočljiva že od enega leta otrokove starosti, marsikdo pa ga uporablja že prej. Njena hčerka ga pri petih letih še vedno uporablja, tako da gre za dolgoročno uporabo. V spletni trgovini sta na voljo klasičen in premium. Prav tako je odličen klasični pomagalček Učni stolp po metodi Montessori. Nastavljiv je v treh višinah in dejansko raste z otrokom, zato je izredno priljubljen. Spodbuja otrokovo samozavest, neodvisnost, motorični razvoj in domišljijo.

 

Kasneje se je povpraševanje tako povečalo, da sta si za izdelovanje morala poiskati partnerje. Njihovi izdelki so narejeni v državah EU oz. sodelujejo z različnimi partnerji z EU območja.

 

Poganjalček

 

V spletni trgovini LaBrING lahko kupite tudi poganjalček, ki kot osnovni model ponuja kar tri možnosti. Sestavijo se namreč lahko tri različne oblike. Prva je namenjena otrokom od enega leta do dveh let, druga otrokom od dveh do treh let, tretja pa od dveh do pet, šest let. Odličen je kot pripomoček za razvijanje ravnotežja in motorike. V bistvu raste z otrokom, samo spreminjaš ga in obračaš. Dejansko pa z njim starši privarčujemo in nam ni treba vsako leto kupovati večjega kolesa. Ima tudi super dodatke, kot so tricikel, pedalno kolo, ''Down hill kolo''. Kolo je dobilo kar nekaj nagrad za inovacijo, je zelo prodajan izdelek v Nemčiji, Franciji, skandinavskih državah, kjer jih imajo tudi v vrtcih. Tanja in njen partner sta se zanj odločila zato, ker je lesen. V svoji spletni trgovini namreč ponujata le lesene izdelke. Kolo je izjemno lahko, okrog tri kilograme. Praviloma poganjalec ne sme imeti več kot 20 odstotkov otrokove teže, da ga lahko normalno uporablja.

 

Piklerjev trikotnik

 

Na voljo je tudi Piklerjev trikotnik. Uporablja se lahko že od šestega meseca otrokove starosti, pri tem pa trenira različne skupine mišic, razvija gibčnost, hitrost, moč, spretnost, koordinacijo ter se prosto giblje in igra. Piklerjev trikotnik je lesen, pobarvan z barvo, primerno za otroške igrače. Ima dodano desko, ki je na eni strani opremljena z oprimki, na drugi pa je tobogan. Služi lahko kot opora za vstajanje, plezalo, nekateri si domisleno iz njega naredijo šotor, parkirajo pod njim avtomobilčke in še in še bi lahko naštevali. Kako ga lahko starši postavijo, si poglejte na povezavi. Pod Piklerjevim trikotnikom je dobro položiti nedrsečo podlogo, lahko je v otroški ali dnevni sobi, nekatere družine pa ga postavijo tudi na teraso. Največja obremenitev je lahko 50 kg.   

 

Plezalna stena

 

Med ponudbo je tudi plezalna stena. Gre za nov produkt, še vedno s partnerjem testirata, ali bo zanj dovolj povpraševanja. Med plezanjem se spodbuja otrokov motorični razvoj in izboljšuje koordinacija, obenem pa mali plezalec preizkuša svoje spretnosti. Pri tej aktivnosti se tudi vidi otrokova koncentracija in tudi psihična sposobnost, ne le fizična. Plezalna stena se pritrdi na obstoječo steno v sobi, najbolje je, da je iz opeke ali betona. Na voljo so tudi ljubki oprimki za plezalne stene, ki jih lahko starši pritrdijo na katerokoli nosilno podlago, kot so na primer otroška igrala, betonske stene ipd. Z njimi lahko ustvarijo za otroka edinstveno plezalno steno, na kateri bo preživel ure in ure zabavno, obenem pa bo pridobival moč, vzdržljivost, ravnotežje in samozavest.

 

Montessori pedagogika ...

 

Montessori pedagogika je vse bolj priljubljena med starši, saj gre za povsem netradicionalen pristop učenja, ki pri otroku spodbuja neodvisnost in njegov osebni razvoj. Maria Montessori je bila italijanska zdravnica in vzgojiteljica, ki je delala z otroki z zaostankom v razvoju. Svojo metodo izobraževanja je naslonila na dejstvo, da imajo otroci prirojeno zanimanje za učenje in to se lahko odvija le v primernem okolju, ki spodbuja njihov optimalen intelektualni, fizični, čustven in socialni razvoj. Dne, 6. januarja 1907, je odprla svojo prvo učilnico, Casa dei Bambini ali Otroško hišo, v katero je bilo sprva vpisanih od 50 do 60 otrok, starih od dve do sedem let. Prva njihova učilnica je bila opremljena z mizo, tablo, štedilnikom, stoli in mizami. Otroci so se ukvarjali z dejavnostmi, kot so oblačenje, brisanje prahu in vrtnarjenje, uporabljali pa so tudi različne učne materiale. Maria Montessori je spoznala, kako je svobodna izbira otrokom omogočila, da so začeli zanimati za dejavnosti, s katerimi so se ukvarjali, ne glede na nagrade. Tako so tudi nastali učni materiali po Montessori pedagogiki, in sicer za najmlajše takšni, ki spodbujajo razvoj njihovih spretnosti na podlagi aktivnosti, ki se odvijajo v resničnem življenju (pomivaje posode, kuhanje, vrtnarjenje ...), senzorični materiali, ki krepijo razvoj čutov, razni materiali, ki učijo glasove, pisanje, ulomke, vrstne rede matematičnih operacij ... Ugotovila je še, da so otroci dlje časa koncentrirani, če so vključeni v aktivnost, ki spontano spodbuja njihovo zanimanje.

 

Zanimivo je, da so se po Montessori filozofiji izobraževali tudi Jeff Bezof, Sergey Brin, Larry Page, princ William, princ Harry, George Clooney in Chelsea Clinton.

 

Pedagogika Emme Pikler ...

 

 

Madžarka dr. Emmi Pikler se je posvetila delu z dojenčki. Bila je pediatrinja, ki je leta 1946 začela voditi Dom za otroke v Budimpešti. Verjela je v dolgoročen vpliv prostega gibanja na otrokovo dušo, inteligenco in fizične sposobnosti. Poudarjala je, da je treba dojenčkom izkazovati spoštovanje in ga podpireti v pomembnem obdobju od rojstva do dveh let. Izpostavila je, da dojenček ne potrebuje pomoči, da bi dosegel svoje mejnike v življenju, starši moramo le biti ob njem potrpežljivi.  Otroka ni treba poučevati veščin in dejavnosti, saj  se bodo v ustreznih pogojih razvijale skozi njegovo samoiniciativno in samostojno dejavnost. V zadnjih nekaj letih je postal zelo priljubljen Piklerjev trikotnik ali plezalni trikotnik. Emmi je zanimal otroški razvoj, in sicer je primerjala razvoj otrok različnih socialno-ekonomskih statusov. Ugotovila je, da se otroci iz družin nižjega razreda manj poškodujejo kot otroci iz premožnih družin, saj so le-ti odraščali v (pre)zaščitenem okolju. Skupaj z možem sta verjela, da se morajo otroci učiti po lastnem tempu razvoja. Svoji hčerki razvoja nista vsiljevala, ampak sta ji omogočila, da se svobodno in neodvisno giba v varnem okolju ter v prijaznem in spoštljivem odnosu.

 

Avtor: N. K.